Online, w oddziale czy przez telefon – jak założyć konto w banku?
Czy trzeba stać w długich kolejkach w banku, by założyć konto? Czy propozycja otwarcia takiego rachunku droga telefoniczną jest na pewno bezpieczna? Czy internetowo załatwimy tę sprawę przy pełnej ochronie naszych danych? Sprawdź, który sposób jest dla Ciebie najlepszy i ciesz się możliwością zarządzania swoimi finansami na najwyższym poziomie już teraz.
Konto zakładane przez Internet
Dzisiaj to coraz częściej wykorzystywany sposób. Nie trzeba wychodzić z domu ani tracić czasu na stanie w kolejkach. Konto dla młodzieży czy jakiekolwiek inne można założyć samodzielnie, w pełnym komforcie i szybko. Wystarczy posiadać łącze internetowe, komputer albo tablet.
Wystarczy realizować kilka prostych operacji, by założyć konto internetowe. Przede wszystkim ważne jest wypełnienie wniosku online, do którego trzeba załączyć zdjęcia albo skany dowodu osobistego. To tyle. Cały proces trwa maksymalnie kilka minut. Później konsultant banku oddzwania, by potwierdzić dane, a kurier przyjeżdża pod wskazany adres z umową.
Konto zakładane w oddziale banku
Czy wiesz, że w każdym roku banki zamykają łącznie nawet kilka tysięcy tradycyjnych oddziałów banków? Wszystko dlatego, że klienci coraz rzadziej z nich korzystają. Nikt nie chce stać w długich kolejkach, skoro wszystko można załatwić dzisiaj bez wychodzenia z domu, drogą internetową albo przez telefon.
Zaletą możliwości założenia konta w tradycyjnym oddziale jest natomiast to, że tam pracownicy rzeczywiście mogą doradzić w wyborze konta, które będzie spełniać oczekiwania klienta. To w oddziale poznasz szczegóły na temat tego, jak działa konto dla młodzieży i dlaczego warto postawić na konto oszczędnościowe. Eksperci dobiorą rachunek do Twoich potrzeb.
Konto zakładane telefonicznie
Istnieje także możliwość założenia konta przez telefon. Praktycznie każdy bank uruchomił specjalną infolinię, na którą mogą dzwonić ci, którzy chcą poznać szczegóły dotyczące danego rachunku i go otworzyć. Rozmowa przebiega ze specjalistą banku, który odpowie na wszelkie pytania klienta. Podczas tej samej rozmowy zostanie przygotowana umowa.
Później wystarczy już tylko poczekać na kuriera, który przywiezie umowę do podpisania oraz kartę płatniczą przypisaną do założonego właśnie konta bankowego.
Preferencje młodych klientów banku
Nowoczesna bankowość może rozwijać się dzięki młodym klientom. To stwierdzenie nie jest ani trochę przesadzone. Okazuje się, że to konto dla młodzieży ma być internetowe, a młody klient chce korzystać z innowacyjnych rozwiązać. Nie chce wykorzystywać gotówki, woli płacić kartą i to bezstykowo albo zegarkiem.
Młody klient nie chce tracić czasu na wizyty w oddziałach banku. Zdecydowanie woli załatwiać sprawy online albo drogą telefoniczną. Może sobie na to pozwolić, bo wie więcej o produktach banku i ich racjonalnym wykorzystywaniu już niejeden senior. To właśnie młodzi klienci są przyszłością banków. I chociaż są coraz bardziej roszczeniowi, to przynajmniej potrafią wyrazić swoje potrzeby, przez co banki mogą je spełniać.